Memorial Day

Posted by mvilrokx | 14:59 | 5 comments »

Memorial Day (28 mei) is het startshot voor het officieuze zomer BBQ seizoen, lopende tot Labor Day (3 september) met als absolute hoogtepunt the 4th of July. Het menu bestaat op zo'n hoogdagen uit Hamburgers en/of Hot Dogs en Corn-on-the-cob en als goed ingeburgerde buitenlander ga je daar natuurlijk niet moeilijk over doen. Natuurlijk een paar pintjes (Stella!, geen Bud voor mij) erbij om alles door te spoelen en Mark is weeral in zijn sas. Verder hebben we het vrij rustig gehouden tijdens een van onze weinige lange weekends hier. Normaal gaan we al eens ergens naartoe, maar onze Mattias is niet de gemakkelijkste, 4 uur stil zitten op de vlieger (Hawaii) of in den auto (LA, San Diego, Yosemite) zit er niet in met da gastje. Dus hebben we thuis maar genoten van het goede weer, met de kinderen naar de speeltuin met vriendjes.

Onze Mattias is ondertussen verjaard, 1 jaar al, dat gaat toch vlug met zo'n klein mannen. 1 jaar worden is hier altijd een serieus event, groot feest etc, maar daar doen we niet aan mee, ik denk toch niet dat hij er zich iets van zal herinneren. We zijn met wat vrienden naar een pretpark geweest en hebben wat taart meegenomen en iedereen heeft zich geamuseerd.

Zaterdag dit weekend was het weer van hut-naar-her, 's morgens naar San Mateo Central Park waar er een vanalles was te doen voor de kinderen; luchtkastelen, voetballen, optredens etc. Allemaal om de vette amerikanen van hunne zetel te krijgen. Je kon ook vanalles laten testen dus heb ik mijn bloeddruk en cholesterol laten meten. Mijn bloeddruk ging nog wel, maar de verpleegster die me de resultaten van mijn cholesterol voorlas was niet mals. Ik probeerde nog wel te counteren met "ik heb net 'toevallig' een vet ontbijt gehad" maar het mocht niet baten, het was veeeel te slecht om van dat ene omellete met spek en worst te komen. Carine (die een PhD heeft in die materie) sloeg bijna achterover en ik denk dat ik voorlopig mijn laatste Hot Dog, Hamburger of Stella heb gehad.

Die namiddag moesten we naar een afscheidsfeest van enkele belgische vrienden die terug naar Belgie verhuizen (na 12 jaar US, er is nog hoop Ma!). Ze hadden er Hoegaarden van het vat, iets wat blijkbaar bijna niet meer te krijgen is in Belgie, dus ik moest er wel een of twee proeven en ik heb ook van een worstje gebeten maar ik heb me serieus ingehouden na de shock van die morgen. 't Zal een lang, hongerig en dorstig BBQ seizoen worden vrees ik.

Uw man vanbinnen,
Mark.

5 comments

  1. Anoniem // 10 juni 2007 om 10:21  

    Hahaa, dat wordt een geweldige zomer met wortelsap en licht gegrilde rabarberstengels !! The food of the athletes (or the pantsies).
    - Jaco

  2. Anny Vilrokx // 17 juni 2007 om 12:29  

    ja Mark ik heb nog een heeeeeeel klein beetje hoop dat jullie nog ooit terugkomen ! wat uwe colesterol betreft troost je , je bent niet alleen het zal wel erfelijk zijn , de mijne stond op 265 en wij maar van die duur boter vreten die zogezegd de colesterol effectief verlaagd , allemaal dikke zever dus wat er op die pakskes staat. Allee tot over een paar maanden .

    Ma

  3. Anoniem // 18 juni 2007 om 19:20  

    Tsssss .... beetje meer lichaamsbeweging kan dus duidelijk geen kwaad voor u. Mss toch maar zo'n gitaar vragen voor uwe sinterklaas !!!
    Maarja wat wil je, pokeren, bier, sigaretten, strip-clubs en hotdogs...... tis een wonder dat je nog leeft Marcus... Trouwens wat staat de coke per gram in de states ????? Want mijne leveranciers (JV uit L) is tegenwoordig onbereikbaar geworden, iets met barebacking volgens BK uit L.

    grtz Phil

  4. Anoniem // 25 juni 2008 om 05:57  

    Hallo ??? Ik wil nieuws !

  5. Anoniem // 20 augustus 2008 om 13:38  

    Hee, na 14 maanden is er toch wel weer iets nieuws te melden ??